Geoblog.pl    sypkarola    Podróże    Z BYDGOSZCZY LĄDEM DO AUSTRALII...I DALEJ... 2008/2009/2010:)    Wielka Rafa Koralowa + 4000 amerykańskich marynarzy!

Wielka Rafa Koralowa + 4000 amerykańskich marynarzy!

Australia
Australia, Cairns

Po raz pierwszy na tak dalekiej północy Australii- WITAMY W CAIRNS. Późny lot z Brisbane spowodował, że w tej małej mieścinie wylądowałam około północy. Temperatura iście zimowa 18stopniowa. Do Cairns zawitało akurat 4000 marynarzy więc miasto nocą tętniło życiem. Marynarze okupowali wszystkie kluby i większość hoteli, a ja nocą poszukiwałam noclegu … Znalezienie czegokolwiek nie było łatwe ale koniec końców miła pani z 4gwiazdkowego hotelu RYDGES znalazła coś dla mnie i moich bydgoskich gości. Przepiękny pokój ze wszystkimi udogodnieniami- miła odmiana po backpackerskim hostelu w Brisbane (a cena porównywalna…)

Samo miasto to główne miejsce wypadowe na jeden z cudów świata- WIELKĄ RAFĘ KORALOWĄ. Największa na świecie rafa barierowa, na Morzu Koralowym, ciągnie się na przestrzeni ok. 2000 km równolegle do północno-wschodniego wybrzeża Australii. Wielka Rafa Koralowa tworzy pas o szerokości od 300 m do 2 km, w odległości od 8 do 180 km od wybrzeża, składający się z ponad 25 tys. skał, ukrytych całkowicie pod wodą. W Cairns działa jakieś 20 sklepów nurkowych, które oferują różne pakiety nurkowe w zależności od czasu i zawartości portfela:-) inne biura (głównie BACKPACKERSKIE) oferują różne wycieczki we wszystkie kierunki Australii. Można spróbować sky divingu, raftingu czy lotu awionetką nad rafą. Moim celem było zanurkowanie na odległej o 65km od brzegu rafie koralowej. Widoki ze stateczku już zachęcały do zanurzenia- turkusowa woda i obfitująca w podwodne życie rafa koralowa. Jak zwykle niesamowite przeżycie w naturalnym akwarium. Zanurzenie na max 15m i pływanie między i pod różnymi formacjami niepowtarzalnej rafy koralowej. Polecam Cairns Dive Centre gdzie oprócz najtańszego nurkowania w mieście wieczorna pizza i piwo (DARMOWE!!!;-) w lokalnym pubie.

Ceny:
1 AUD= ok.2,6zl
2 zanurzenia + sprzęt z CDC- 135AUD w tym lunch (65km od Cairns)
Kolacja w lepszej knajpce na Esplanade- ok.12AUD
Hostel- dorm 6os- ok.30AUD za os.