Geoblog.pl    sypkarola    Podróże    Z BYDGOSZCZY LĄDEM DO AUSTRALII...I DALEJ... 2008/2009/2010:)    Mikolajki w raju BOLLYWOOD fanow;-) RAMOJI FILM CITY

Mikolajki w raju BOLLYWOOD fanow;-) RAMOJI FILM CITY

Indie
Indie, Hyderābād

Stolica stanu Andhra Pradesh i kolejne panstwo w panstwie. Nowy jezyk- Telugu (jeden z 18 oficjalnych jezykow Indii) inni ludzie, nowa kultura. Sam stan liczy jakies 76 milionow mieszkancow wiec możecie sobie wyobrazic, ze podrozowanie po Indiach i zmiana stanow to jak wjezdzanie do kolejnego kraju! Niesamowite…

Po nocnej jezdzie w autobusie rano szybkie odswiezenie, sniadanko, plecaki do przechowalni i do RAMOJI FILM CITY czyli oddalonego ok. 20km najwiekszego kompleksu studia filmowego na swiecie. Wpisane na liste Guinessa- 800hektarow robi niezapomniane wrazenie. Tu znajduje się doslownie wszystko- maly Londyn, Taj Majal, czerwony fort z Jaipur, lunapark, kino, restauracje i mnostwo innych atrakcji które trzeba przejechac autobusem. Wszystko za 300 rupii i caly dzien eksploracji filmowego miasta gdzie grywaja liczne gwiazdy Bollywood i nawet podczas naszej wizyty krecili 2 filmy! Jedna scena akurat na filmowym dworcu, który znajdowal się na tylach lotniska i szpitala;-) hehe.

Wieczorem trafilysmy do kolegi z CS, który zorganizowal imprezke before i after;-) a pomiedzy zabral nas do najlepszego klubu w miescie w 5 gwiazdkowym hotelu! Nie wydalysmy ani rupii, a wejscie było srogie- 1000 rupii nie wspominajac o cenie drinkow…;-) Cala ekipa- 8 chlopakow i 3 dziewczyny bawily się do 2 w nocy kiedy to nie wiedziec czemu zamkneli klub. Potem CHAI (slodka herbata z mlekiem) niedaleko domu przy betoniarce;-) a rano wczesna pobudka i eksploracja miasta!...oj ciezkie zycia backpackera…

Polecam:
Charminar (po pokazaniu ISIC- 5 rupii za wejscie, a nie 100;-)- klimatyczny budynek stojacy na srodku ronda, a wybudowany w 1591 przez Mohammeda Quli Qutb Shah- czlowieka którego fort i grobowce można również podziwiac w miescie.

Golconda fort (5 rupii (a nie 100) po rozmowie z managerem i ukazaniu ISIC;-) (W Indiach często ceny wygladaja tak, ze turysta zagraniczny placi o wiele wiecej niż lokal- my zawsze się wyklocamy co w wielu miejscach skutkuje;-)

Grobowce Królów Qutb Shahi- klimatyczne miejsce w ogrodzie palmowym gdzie znajduje się około 10 grobowcow krolow. Do tego miejsca podwiozly nas za darmo 2 riksze! Same się zatrzymywaly, a jeden riksiarz zapuscil nam taka techniawe, ze cala ulica wiedziala, ze jedziemy!;-)

Swiatynia hinduska BIRLA z bialego marmuru- PIEKNA!!! Niestety zdjec nie można było robicL